Miksi teekkareita sekä nuorisoa on mukava maalittaa?
Teekkarikulttuuria pidetään jotenkin inhottavana asiana, koska siellä juodaan viinaa ja haistaan pahalle sekä tietenkin halveksitaan naisia. No siitä pääsee eroon sillä että opiskelee ahkerasti, niin sitten valmistumisen jälkeen jää tuo upea elämä taakse, ja voi siirtyä aikuisten miesten klaaniin. Eli vetää tumma puku päälle sekä lähteä Hampurin Pörssiin (Hotel Hamburger Börs) poikien kanssa vähän bilettämään, ja kertomaan kuinka tyylikkäät rouvat meistä jokaisella on kotona. Ja kun illalla on otettu hilpeänä kaljaa, niin aamulla istutaan sitten hiljaisten miesten baarissa ihan omissa pöydissä eikä toista sitten enää tunneta. Mutta sellaista elämä vain on.
Tuolloin päästään sitten siitä nuorison versiosta aikuisten bileisiin, missä juhlitaan oikein kunnolla firman piikkiin, eli pojat istuvat omassa ja tytöt omassa pöydässään ja muistelevat niitä kultaisia nuoruuden aikoja. Sitten illalla kravatti ui tuopissa ja mieleen muistuvat ne kauheat teekkari ajat.
Eli erityisesti ne ensimmäiset tunnit, jolloin eteen tuli mitä upeampia naisia, ja sitten kun heidän juttujaan kuunteli, niin toki oma itsetunto sekä kaikki ajatukset kielletystä jutuista sai vetää suoraan vessanpytystä alas, kun he kertoivat kuinka noilla naisilla oli ne ihan oikeat poikakaverit. Siinä vaiheessa mieleen tulivat sanat “gute nacht, heilige nacht”, mikä tarkoittaa suomeksi hyvää yötä ja rauhallista yötä. Eli siinä sitten mieleen tuli että ahkeralla työllä pääsee noistakin asioista eroon, enkä noita asioita muuten ole sitten ottanut puheeksi.
Tai näin ainakin itse tästä asiasta olen joskus ajatellut, kun tässä olen lukenut kuinka epämiellyttäviä nuo perinteet sitten monista ihmisistä on, Itse en muista kovin monissa bileissä käyneeni, ja tässä sitten muistelen sitä että bileissä käyminen on jokaisen yksityisasia, ja tietenkin myös kunnioitan naisten seksuaalista koskemattomuutta. Eli jo pienenä poikana tajusin sen, että opiskelutoverit ovat sellaisia asioita, joista on hyvä pitää näpit irti tai nenä lentää poskelle, ja myöhemmin ymmärsin aivan hyvin että oma heila pitää etsiä suoraan jostain muualta kuin työ- tai opiskelupaikalta, joten olen pitänyt työpaikan feministien klubiin sellaista turvaetäisyyttä etten vain heidän mainettaan lähde viemään.
Enkä käy koskaan edes naisten vessassa, vaikka siellä on koppi, ja miesten vessan edessä on jonoa. Vaan odotan kiltisti sitä että jono edessäni lyhenee, ja istun sitten pöntölle ja otan AKu Ankan käteeni ja alan miettiä sitä miksi ankoilla ei ole housuja. No etätyön aikana minulla on aina vessa vapaana, enkä edes vahingossa kuse vessanpöntön laudalle, koska olen saanut joskus kovaäänistä palautetta, ja se on syy miksi vessat eivät ole sukupuolineutraaleja.
Eli kertaakaan en pyytänyt noita naispuolisia opiskelutovereitani edes tanssimaan, kun heidän upeat suhteensa olisivat voineet vaikka häiriintyä. Tai en tiedä kuinka paljon heidän suhteensa sitten häiriintyivät, mutta en heihin sitten ole mitään sen paremmin yhteyttä ole pitänyt, enkä ole saanut sitten sitä paljon puhuttua seksuaalista häirintää koskevaa syytettä, joten ilmeisesti en ole ketään sen pahemmin ehtinyt häiritä ainakaan työajalla, joten sitä kautta voidaan ajatella että osaan käyttäytyä jotenkin pidättyvästi.
Ja toki on hienoa kun toimittajat aina välillä muistuttavat siitä, että työpaikkaromanssi tietää potkuja. Eli aina kun menen töihin, niin muistutan itseäni siitä, että työaikana tehdään työtä, ja jokaisella on oikeus elää myös ilman minua, joten en työkavereitani myöskään Facebookiin kaveriksi ole pyydellyt. Työpaikkaromanssit ovat asioita, jotka kuuluvat elokuviin, ja oikeassa elämässä en ainakaan itse sellaista edes uskalla ajatella. Enkä myöskään urki entisten opiskelutovereiden menemisiä, koska ne asiat eivät myöskään ole minun asioitani.
Monissa kirjoituksissa nuorisosta annetaan varsin negatiivinen kuva, ja sen takia meidän pitää miettiä sitä, että minkä takia tuo nuorisosta annettu kuva on niin kamalan huono? Miksi niitä 50-vuotiaita alkoholisteja ei samalla tavalla leimata kuin nuorisoa, joka saattaa toki olla melko meluisa joukko. Ehkä syy siihen on se, että noiden puliukkojen- ja akkojen asianajajat voivat sitten nostaa syytteen tuosta asiasta.
Mutta noiden pääasiallisesti alkoholia ostavien ja sitä varsin avoimesti juovien setien ja tätien mieltä ei koskaan saa pahoittaa sillä, että heistä sanotaan jotain pahaa. Toki he tuovat kaupoille varmaan paljon positiivista julkisuutta, kun siinä omassa kassissa lukee sen kaupan nimi, mistä nuo virvokkeet on ostettu, ja ostotapahtumien määrä on tietenkin hyvin korkea. Mutta itse kyllä joskus olen sitä mieltä, että vaikka toki noilla ihmisillä on oikeus viettää omaa aikaansa ulkona, ja nauttia sivistyneesti erilaisia virvokkeita mikä tarkoittaa sitä että nuo mukavat sedät ja tädit ovat siirtyneet eurooppalaiseen tapaan juomaan loivempia juomia kuin heidän esi-isänsä, niin kuitenkin mielessä on aina käynyt se, että miten tuota oluen litkimistä oikeastaan rahoitetaan.
Sosiaalivirastossa sekä KELA:ssa on ollut tapana seuloa erittäin tarkasti se, että sosiaalitukea ei anneta ellei sitä tarvita, ja sitä varten pitää tietenkin toimittaa parin vuoden kuitit ja muuta mukavaa, ettei raha vain mene väärään tarkoitukseen. Eli toimittaako joku noista rantojen ihmisistä sitten kuitteja KELA:aan kun he hakevat sieltä ilmeisesti rahaa tuohon elämäntapaansa. Joskus joku on sanonut, että jos jotain syynätään oikein kunnolla, niin silloin se tarkoittaa että joku muu on päässyt vähällä, mutta ketä se tällainen kiinnostaa.
https://historiaajapolitiikkaa.wordpress.com/2020/12/03/miksi-teekkareita-seka-nuorisoa-on-mukava-maalittaa/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.